Voorwaarden

AANKOOPVOORWAARDEN

1. ALGEMEEN

Deze algemene aankoopvoorwaarden (“Voorwaarden“) zijn van toepassing op de aankoop door de Klant van producten van Zipforce AB, org.nr. 559079-9663 (“Zipforce“, “wij” of “ons“). “Klant” (en ook “u” of “jij“) betekent elke natuurlijke of rechtspersoon die gerechtigd is om de Algemene Voorwaarden te accepteren en die een afleveradres in Zweden of in de EU heeft. Door acceptatie van de Algemene Voorwaarden garandeert de Klant dat hij bevoegd is om een overeenkomst met Zipforce aan te gaan en de Algemene Voorwaarden na te leven.

We behouden ons het recht voor om de Voorwaarden op elk moment te wijzigen. De versie van de Voorwaarden die van toepassing is op uw bestelling is de versie die beschikbaar is op www.zipforce.se (de “Website“) wanneer u uw bestelling plaatst.

2. ORDER

Je kunt onze producten via de website bestellen. Een geplaatste bestelling wordt beantwoord met een schriftelijke orderbevestiging van ons via e-mail naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je aankoop. Bestellingen zijn pas bindend nadat je een orderbevestiging hebt ontvangen, onder voorbehoud van voorraadtekorten en andere onvoorziene gebeurtenissen waardoor we je bestelling niet kunnen leveren. Als we je betaling al hebben ontvangen voor een bestelling die niet kan worden uitgevoerd, betalen we het betreffende bedrag terug via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om je bestelling te plaatsen. In dit geval heb je geen recht op extra compensatie.

In het geval van duidelijke fouten in de orderbevestiging en/of op de Website (bijv. verkeerde prijs, drukfouten, enz.), behouden wij ons het recht voor om de fout achteraf te corrigeren. Als je niet tevreden bent met onze correctie, heb je natuurlijk het recht om je aankoop te annuleren.

3. PRIJZEN EN BETALING

Alle prijzen zijn vermeld inclusief BTW en in Zweedse kronen of Euro’s. Prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden aangegeven bij je aankoop en variëren per product.

We gebruiken de PCI-DSS gecertificeerde betalingsservice Klarna. De PCI-DSS-certificering betekent dat alle transacties bij Klarna zeer veilig worden versleuteld. De kaartgegevens die u op de Website invoert, worden daarom veilig behandeld. Meer informatie over Klarna is te vinden op de website www.klarna.com. Dit betekent dat geldige betaalmiddelen MasterCard, VISA en American Express zijn, of andere betaalmiddelen die op het moment van aankoop worden gespecificeerd.

4. LEVERING ENZ.

We versturen al onze zendingen met DB Schenker. Je ontvangt je bestelling op een afleveradres dat zo dicht mogelijk bij het door jou opgegeven afleveradres ligt. Je moet een identiteitsbewijs overleggen wanneer je het pakket ophaalt en de naam op het pakket moet overeenkomen met het identiteitsbewijs. Het is ook mogelijk om pakketten af te halen via een koerier. In dat geval moet de koerier jouw en zijn/haar eigen identificatie laten zien en een code geven die je ontvangt bij de kennisgeving.

De levering van het gekochte product vindt plaats op het tijdstip dat u bij uw aankoop hebt aangegeven (normaal gesproken binnen ongeveer 1-3 werkdagen in Zweden en 5-7 werkdagen in de EU). Natuurlijk doen we er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te leveren. In het geval van een aanzienlijke vertraging in de levering, nemen we contact met je op.

Je kunt je pakket volgen via www.dbschenker.com door je pakketnummer in te voeren. Dit nummer sturen we je per e-mail zodra je pakket is ingepakt.

5. HERROEPINGSRECHT EN RETOURZENDINGEN

Zipforce past de Wet Overeenkomsten op Afstand toe. Je hebt het recht om je bestelling te annuleren vanaf de dag dat je je bestelling plaatst tot 30 dagen na ontvangst van je bestelde producten. Als je je bestelling wilt annuleren en retourneren, laat het ons dan weten door een e-mail te sturen naar Klantenondersteuning, die binnen de bovengenoemde termijn moet worden uitgevoerd. We sturen je dan per e-mail een voorgefrankeerd retouretiket en vragen je om het product naar ons terug te sturen.

Als de aankoop die je wilt annuleren of het product dat je wilt retourneren in rekening is gebracht, ontvang je een terugbetaling ter hoogte van het bedrag in kwestie en de betaalde verzendkosten, met dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt om je bestelling te plaatsen.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op speciale bestellingen van goederen die niet aan iemand anders kunnen worden verkocht.

6. GARANTIE

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat al onze klanten 100% tevreden zijn met hun aankopen. Als je een probleem hebt met een product, stuur dan een e-mail naar de klantenservice. Voer je bestelnummer of het serienummer van het apparaat in en geef aan wat er mis is met het artikel, dan helpen we je verder.

De garantie voor Zipforce producten is twee (2) jaar geldig.

Mocht reparatie van je apparaat nodig zijn, dan regelen we dit normaal gesproken binnen 3-5 werkdagen na ontvangst van je apparaat. Neem contact op met de Customer Support als u een vervangend apparaat nodig hebt.

De gegeven garanties omvatten geen vergoeding voor directe of indirecte schade die de klant lijdt als gevolg van bedieningsfouten.

De garantie dekt geen vergoeding voor montage- en/of andere ongemakken in de vorm van kosten of arbeid die u maakt bij het repareren/repareren van de fiets.

De garantie heeft geen invloed op uw wettelijke rechten, zoals het recht om een klacht in te dienen.

Als het product tijdens de garantieperiode verslechtert en je wilt gebruikmaken van de garantie, dan doen we een van het volgende:

  • het product repareren
  • u een ander product aanbieden
  • inhoudingen doen op de prijs
  • het product terugnemen en terugbetalen

De garantie is niet van toepassing op de onderstaande artikelen:

  • Als er een ongeluk is gebeurd nadat de consument de goederen heeft ontvangen.
  • In geval van verwaarlozing
  • Bij abnormaal gebruik
  • Als u de onderhouds- en verzorgingsinstructies niet hebt opgevolgd

7. KLACHTEN

Als je een probleem hebt met een product, neem dan onmiddellijk contact met ons op door een e-mail te sturen naar de klantenservice.

Je hebt altijd 3 jaar de tijd om te klagen over een oorspronkelijk defect in een product. Een oorspronkelijk defect kan een fabricagefout zijn of een ander defect dat de goederen hadden voordat je ze ontving. Een defect dat zich binnen twee jaar voordoet, wordt over het algemeen beschouwd als een oorspronkelijk defect. Voor gebreken die na twee jaar optreden, moet je kunnen bewijzen dat het om een oorspronkelijke fout gaat.

De voorwaarden die volgen uit de Consumer Purchase Act (2022:260) zijn van toepassing. We vergoeden natuurlijk alle transportkosten voor geautoriseerde klachten.

8. GEBRUIKSAANWIJZING EN VEILIGHEID

Het is belangrijk dat onze producten alleen worden gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn. Het is daarom belangrijk dat u de bedieningsinstructies en veiligheidsinformatie die bij onze producten worden geleverd vóór gebruik zorgvuldig doorleest en begrijpt.

9. VERWERKING VAN PERSOONLIJKE GEGEVENS

Wanneer u bij ons winkelt, hebben we toegang nodig tot sommige van uw persoonlijke gegevens. Informatie over hoe wij uw persoonlijke gegevens verwerken, vindt u in ons Privacybeleid.

10. TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN

De Zweedse wet is van toepassing op het contract.

Als we een meningsverschil hebben over iets met betrekking tot deze Voorwaarden of de producten die je bij ons hebt gekocht in het algemeen, hopen we dat we het geschil in onderling overleg kunnen oplossen. Als dit niet mogelijk is, wordt het geschil beslecht door een openbare rechtbank, met de districtsrechtbank van Stockholm als eerste instantie. Je kunt ook contact opnemen met de Nationale Raad voor consumentengeschillen, Box 174, SE-101 23 Stockholm, Zweden, www.arn.se. We nemen deel aan het proces voor geschillenbeslechting en volgen de aanbevelingen van ARN op.